وبلاگ - آخرین اخبار

هشتمین کنفرانس عمومی رؤسای دانشگاه‌های منطقه خاورمیانه عضو AUF ، نهم تا سیزدهم آبان‌ماه در دانشگاه پاریس سوربن ابوظبی برگزار شد.
به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران، در این کنفرانس که با حضور وزیر علوم فرهنگ، جوانان و توسعه ابوظبی، رییس دانشگاه پاریس سوربن ابوظبی، مدیرکل دفتر منطقه‌ای AUF،رؤسا و نمایندگان دانشگاه‌های مختلف کشورهای مصر، اردن، لبنان، فلسطین، مراکش، سودان، فرانسه و ایران و با موضوع «مدیریت دانشگاهی در خاورمیانه» برگزار شد، بر کیفیت و اعتبار بخشی دانشگاهی در این منطقه تأکید شد. هم‌چنین شرکت کنندگان ضمن بررسی نقش آژانس دانشگاه‌های فرانسوی‌زبان AUF و حمایت‌های Confremo از آن، به نقش زبان فرانسه در توسعه همکاری‌های مشترک علمی- آموزشی در میان دانشگاه‌های عضو اشاره کرده و آن را یکی از راه‌های بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌های منطقه دانستند.
هدف از برگزاری این کنفرانس، ترویج بحث و تبادل نظر در خصوص اداره یا مدیریت دانشگاهی در خاورمیانه و بررسی چگونگی همکاری Confremo در این زمینه توسط اعضاء و هم‌چنین انتخاب رییس جدید این سازمان بوده است. هم‌چنین در حاشیه این کنفرانس دو سخنرانی در خصوص «مسایل و موضوعات جدید فرانکوفونی» و «روند کیفیت در آموزش عالی» نیز ارایه شد.
در این کنفرانس، هم‌چنین انتخابات مربوط به رییس جدید Confremo و معاون وی و اعضای دفتر این نهاد برگزار شد که دکتر غلامرضا زهتابیان از دانشگاه تهران، برای بار دوم به عنوان یکی اعضای دفتر مرکزی Confremo برگزیده شد.
آژانس دانشگاهی فرانسه زبان (AUF) در سال 2007 تأسیس شد و Confremo به عنوان یک سازمان غیردولتی منطقه‌ای که متشکل از رؤسای دانشگاه‌های عضو AUF در منطقه خاورمیانه است، از دفاتر وابسته به آن است. هدف Confremo بحث و بررسی در راستای تقویت هرچه بیشتر دانشگاه‌ها، در زمینه‌های مدیریت، آموزش و تحقیق، هماهنگ کردن مدارک دانشگاهی در سطح منطقه و ارتباط دانشگاه و صنعت است.
در حال حاضر Confremo دارای 48 عضو از جمله: قبرس، جیبوتی، مصر، امارات متحده عربی، عراق، ایران، اردن، لبنان، فلسطین، پاکستان، سودان، سوریه و یمن می‌باشد.

© کلیه حقوق متعلق به مرکز آموزش علمی کاربردی خاتم الانبیاء (ص ) می‌باشد.